Leidinggeven is leren delegeren
Eén van de verzuchtingen op de werkvloer is : alles wat je zelf doet, doe je sneller en beter. Maar is dit wel zo? Nogal wat leidinggevenden denken vaak: ‘Dat doe ik nog wel effe zelf want heb geen tijd…
Eén van de verzuchtingen op de werkvloer is : alles wat je zelf doet, doe je sneller en beter. Maar is dit wel zo? Nogal wat leidinggevenden denken vaak: ‘Dat doe ik nog wel effe zelf want heb geen tijd…
Vandaag stellen veel ondernemers zich de vraag of het zinvol is om te investeren in digitale marketingcampagnes. Bij het bekijken van lagere omzetcijfers, de onzekerheid van economische groei en de lange termijn onzekerheid door onverwachte crisissen ontstaat er twijfel om…
Sales is dé achillespees in het ondernemerslandschap. De Amerikaanse salesgoeroe Aaron Ross schreef daarover de boeken ‘Predictable Revenue’ (ook wel de ‘salesbijbel van Silicon Valley’ genoemd) en ‘From Impossible to Inevitable’. Zijn interviews en gesprekken trokken mijn aandacht en daarom…
Hoe kan ik je problemen oplossen? Tijdens mijn vele gesprekken met ondernemers krijg ik inzicht in hun problemen en beslommeringen waar ze wakker van liggen. ‘Of ik oplossingen kan aanreiken met Yarlini?’ Natuurlijk! Ik lijst even de meest vernoemde problemen…
KPI’s of Key Performance Indicators zijn een zeer nuttig instrument om de vooruitgang in je organisatie of team te meten. Maar vaak worden ze op de werkvloer op niet veel enthousiasme onthaald. De woorden “complex” en “dwingend” worden nogal vaak…
We vergaderen veel. Zeer veel. Zo veel zelfs dat onze medewerkers lijden aan ‘vergaderitis’ of vergadermoeheid. Bovendien zijn ze niet enkel de vele vergaderingen beu, maar voornamelijk de manier waarop vergaderd wordt. Ongestructureerd, chaotisch en bovenal, veel gepraat met weinig…
Bedrijven moeten om te overleven veranderen, zich aanpassen en transformeren. Een proces dat niet ondoordacht mag aangepakt worden. We geven je de 8 sleutels voor een succesvolle transformatie. 1.Hoogdringendheid Enkel verandering aankondigen is niet voldoende want dan begint het pas.…
‘The war for talent’ woedt nagenoeg in alle sectoren. Zeker in het huidige arbeidsklimaat die uiterst competitief is en waar goed personeel schaars is. De meeste organisaties zijn zich gelukkig bewust van de uitdagingen en beseffen dat ze wat betreft…
De effecten van de Corona crisis…we kunnen er niet naast kijken en toch zijn er ook positieve aspecten. Denk maar aan de serieuze stappen vooruit op vlak van digitalisering, thuiswerken en het nieuwe werken! Op de 10 Belgen werken er…
Bij veel bedrijven zorgde de coronacrisis voor een ‘cut’ in het marketingbudget. Natuurlijk heeft de lockdown een onmiddellijk effect op je sales. Je vraagt je af of je targets nog haalbaar zijn? Op welke manier je je geplande omzetten nog…